Arvor 250 AS. Arvor 250 har et halvmoderne design på styrehuset. Når båden ligger stille, virker det næsten som om styrehuset – eller overbygningen – hælder fremover. I det båden løfter stævnen og skyder fart, passer designet helt perfekt. Designet giver både racerlook og får båden til at se ”vred ud”. Styrehuset er placeret over mod bagbord side, så der er en ekstra god gangzone på styrbord side uden at det går ud over helhedsindtrykket. Ved ombord stigning mærker man bådens rolige bevægelser. Den har tyngde og er en ”stor” båd. Fra fordækket er det sikkert at bevæge sig agterover og forbi styrehuset takket være det asymmetriske design. Ydermere er dele af fordækket og sidedækket sænket. Det giver en høj kant på ydersiden i styrbord side – næsten som lidt ”walk-around”. Resultatet er en behagelig fornemmelse – parret med en god pulpit og håndlister bevæger man sig sikkert. Agterdækket er stort, rent og selv-lænsende. Her er der slet og ret god plads. Motoren ligger under dørken og det giver et fint arbejdsdæk. To langsgående, enkle bænke i teak kan slås op eller ned efter behov. Der er teak på karmen med holderne til fiskestænger, bådshage etc. Luge med udgang til badeplatformen og stuverum under dørken med plads nok til fiskeredskaber, dykkerudstyr. I den brede karm i agterspejlet er der f.eks. fiskedam. Der kan påfyldes havvand med en elektrisk pumpe(skal skiftes) og så kan man have levende agn eller fangsten svømmende rundt. I agterspejlet over badeplatformen er en stor luge og her har redningsflåden fået sin egen plads. Netop sådanne detaljer er med til at gøre Arvor 250 til en stor havgående charmetrold. Arvor 250 virker på mange måder enkel, men overrasker med intelligente detaljer. Noget af det samme gælder inde i båden. Arvor 250=Ærlig Styrehuset har førerpladsen i styrbord side med god sigt fremover og til siden. Rat, motorkontrol og instrumenter sidder godt placeret og der er plads til skærme og ekstraudstyr. Førerpladsen er funktionel og er fikset op med luksusdetaljer rundt om instrumenterne. Ventilation kommer fra små, men effektive sidevinduer. Pantryet i bagbord side er stort nok til at der kan tilberedes et måltid mad og i V-sofaen under dæk kan 4-5 voksne sidde behageligt. Sofagruppen kan konverteres til en dobbeltkøje og så kan to voksne godt tage en overnatning i båden. Alt er prioriteret på en god og funktionel måde uden gedigne polstringer eller andre unødvendige detaljer. Arvor 250 er ærlig og oprigtig – uden at virke simpel. I det lange løb vil det betyde nem vedligeholdelse. Både ud og indvendig. Nogen langtursbåd er den ikke, men den har komfort nok til at et par kan være om bord en uges tid. Båden har et stort volumen i skroget og det giver god plads i styrehuset og under dæk med god ståhøjde. Arvor 250 udmærker sig ved sin gode finish på plastarbejdet og de tekniske installationer. Under dørken ligger den kraftige 6-cylindret Yanmar turbodiesel på 260 hk(normalt 220-230 hk). Nok til både god acceleration og respektabel topfart med det halvplanende skrog. I hele fartområdet ligger båden stabilt, hæver stævnen moderat og har en fin stabilitet også gennem skarpe sving. Arvor 250 tåler en del sø og ruskvejr før den skræmmes i havn. Netop det gør den til en velegnet båd til barske fisketure eller som transportbåd under de fleste forhold. Båden har egenskaber, som gør den mere sej end andre både og den sejler godt. I havn manøvrerer båden effektivt takket være en kraftig motor. Den driver ikke rundt som en korkprop, men har rolige bevægelser. Bovpropellen, gør båden yderligere let at håndtere, selv ved trange havnemanøvrer. Arvor 250 er en prisgunstig båd, som kan bruges hele året, som er sej og med en god topfart. Den er enkel og funktionel, og i en god kvalitet og finish. Designet med en god gangzone på styrbord side og styrehuset placeret til bagbord er lidt af en genistreg. Totalt set er Arvor 250 en reel brugsbåd – både til transport, fiskeri og andre hobbyer. CE-kategori: B, som er den hårde havgående godkendelse.Nypris i 2006 med standard 220 hk motor og uden udstyr lå på ca. 509.180 kr. Fremstår i god brugsmæssig stand, med en forventelig slitage for alderen. Bemærk at downriggere ikke medfølger. Juni 2017: Nye batterier, ny starter, ny stelforbindelse, motor kontrolleret.
DEL BÅDEN HER
UDSTYRSLISTE
Max skroglængde:
8,30
Bygge/Skrog nr.:
PL SLENG 095L506
Skrogmatriale:
Glasfiber
Max dybgang:
Ca. 0,93
Søsat 1 x:
2006
Motor nr.:
M30209
Deplacement:
Ca. 2.700
Nationalitet:
Danmark
Epoxy primet i bunden:
Ja
Kølvægt/matriale:
N/A
Max Bredde:
2,93
Ejet antal år:
5 år
Over 5 brt:
Nej
Skibsregister:
Nej
Antal ejer:
2 i alt
Venligst angiv alder på skroggennemføringer & søventiler/haner. Kendes alder ikke, skrives dette her: 2 nyere til spulepumper, resten originale.
Købt i England i ca.2012 hvor den havde sejlet med lystfiskere. Instrumenter er de originale. Downriggere og baser medfølger ikke. Motor passet af sælger og mekaniker. Ny starter i 2016. Dejligt kraftoverskud kva den store motor. Desuden medfølger radarreflektor, 10 stangholdere og fjernstyret projektør og 2 stk. kraftige spulepumper.