Bavaria 38 Lagoon er en velsejlende crusingbåd med god plads i cockpit og om læ. Denne version er den eftertragtede udgave med 2 agterkahytter. Bavaria 38 Lagoon var værftets bud på en meget rummeligt og turvenlig 38 fods båd. Bådens bredde på 3,5 m. giver god stabilitet og god plads ombord. Veldisponeret cockpit med ratstyring og styrestand. Om læ lys rummelig aptering, med god skabs plads. Til bagbord navigationshjørne og overfor toilet nr. 1. Agter findes de 2 store agterkahytter med dobbeltkøjer. Salon m. stort bord og mange siddepladser i bagbord side. Dinette pantry til styrbord med gaskomfur/ovn, varmt & kold trykvand. A chefs dream. Foran salonen toiletrum med vask og bruser. Stor forkahyt med dobbeltkøje og god skabsplads. I alt mulighed for 8 sovende inkl. opredning i salon. Klik her og se den originale brochure, dog fra 1986.
https://www.bavariazeilclub.nl/upload/modellen/38-Lag-Car-1986.pdf
(Model variationer forekommer)
Køl reparation 2003 efter grundstødning, forsikringsskade. 3 søgelænder støtter bøjet på styrbord side. Der er ikke lovpligtig landtømning til septiktank. Svensk ejet båd, dvs. gas installation ej godkendt til de danske regler. WC pumpe agter og pumpe til bade vand defekt. Befæstelse til ankerspil bør efterses, bundmaling ligeså. Nyt teakdæk er lagt ovenpå gammelt i ca.2000. Nuværende ejer har købt båden til istandsættelse i 2016, men sælger nu af personlige grunde. Prisen er sat derefter. Stor båd til en skarp pris. Skal sælges nu. Ligger i vandet i Landskrona/Syd Sverige.
Bådtype & model: | Bavaria 38 Lagoon | Dåbsnavn: | N/A | Årgang: | 1989 |
Max skroglængde: | 11,70 | Bygge/Skrog nr.: | 15015F888 | Skrogmatriale: | Glasfiber |
Max dybgang: | 1,80 | Søsat 1 x: | 1989 | Motor nr.: | 00208 |
Deplacement: | Ca. 5.250 kg | Nationalitet: | N/A | Ejet antal år: | 1 |
Kølvægt/matriale: | Ca.2.200 kg jern | Max Bredde: | 3,50 | Antal ejere: | 3 |
Over 5 brt: | Ja | Bro / plads nr.: | N/A | Har formidler fået nøgle til båden: | Nej |
I vand/ på land: | I vandet | ||||
Venligst angiv alder på skroggennemføringer & søventiler/haner. Kendes alder ikke, skrives dette her: | Vides ikke. 2 stk. kan ikke betjenes. | ||||
Motorinstallation | Instrumenter | Løst grej / På dæk | |||
Fabrikat: | Yanmar | Kompas: | Ja | Anker: | Ja |
Type: | 3HM3, diesel | Log: | Ja | Ankerline: | Ja |
Antal: | 1 st. | Ekkolod: | Ja | Fortøjning: | Ja |
Hk: | 34 hk | Vindmåler: | Defekt | Fender: | Ja |
Fart i knob: | Ca. 7 knob | Kortplotter: | Ja | Redningskrans: | Ja |
Årgang: | 1989 | VHF: | Ja | Redningsflåde: | Skal serviceres |
Køling: | Ferskvand | Musik anlæg: | Ja | Land stativ: | Ja |
Fast aksel/drev: | Drev | Gummibåd: | Ja | ||
Drevmembran: | Ny 2005 | ||||
Diverse | Kahyt/Om læ | Cockpit | |||
Batterier/alder: | 4st /3st från 2016 | Varme: | Ja | Kaleche, årg./stand: | Ja, ok skick |
Landstik: | Ja | Køl: | Ja | Hynder/stand: | Ja |
Lader: | Ja | Pantry: | Ja | Bord: | Ja |
Lanterner: | Ja | Komfur: | Ja | Teak sæder: | Ja |
Søgelænder: | Ja | Brændstof: | Gas | Teak dørk: | Ja |
Badestige: | Ja | Antal blus: | 3 | Teak dæk: | Ja |
Badeplatform: | Ja | Ovn: | Ja | Tanke, kapacitet & materiale | |
Ankerspil: | Ja | Trykvand v/k?: | Ja v/k | Brændstof tank: | 120 |
Bovpropel: | Nej | Toilet: | 2 | Ferskvandstank/e: | 2*200 |
Lænsepumpe: | Ja | Tv: | Ja | Septiktank: | t. wc agter |
Køjer: | 8 | Varmtvandstank: | Ja | ||
Bad: | 2 | Varmt vand via motor/EL: | Ja | ||
Rig og sejl (husk årg. på sejl) (tank kapacitet ikke efterprøv.) | |||||
Mast/matr: | Aluminium | Fok: | Ja | Spiler: | Ja |
Rigtype/højde: | Masthead | Rulleforstag: | Ja | Bompresenning: | Ja |
Bom: | Ja | Genua 1: | Ja,ok stand | Fald ført til cockpit: | Ja |
Spilerstage: | Ja | ||||
Storsejl: | Ja, ok stand | ||||
Bemærkninger/historie/større reparationer/forbedringer: |
Køl reparation 2003 efter grundstødning, forsikringsskade. 3 søgelænder støtter bøjet på styrbord side.
Der er ikke lovpligtig landtømning til septiktank. Svensk ejet båd, dvs. gas installation ej godkendt til de danske regler. WC pumpe agter og pumpe til bade vand defekt. Befæstelse til ankerspil bør efterses.
Nyt teakdæk er lagt ovenpå gammelt i ca.2000. Nuværende ejer har købt båden til istandsættelse i 2016,
men sælgers nu af personlige grunde. Prisen er sat derefter.
Tilmeld dig her og få bl.a. besked om nye både.