Birchwood TS 33 er en meget reel og velsejlende flybridge motorbåd.
Monteret med 2 stk. pålidelige og enkle Volvo Penta TAMD41 a 200 hk og faste skrue aksler. March farten ligger omkring 24 knob. Drifts timer 1147/1125.
Motorerne er placeret midtskibs under dørken i salonen. Her er de velbeskyttet og giver båden den rigtige balance.
Birchwood TS 33 er tegnet af Ted Andrews og bygget i England på Birchwood Boats International.
En rigtig dejlig tur motorbåd med reel flybridge og 3 opgange hertil.
Stor åbent agterdæk og skydedør til den rummelige salon med stort U-formet siddearrangement, det nemt omdannes til køje(200×100 cm), samt i s/b side veldisponeret styreplads.
Fremme og 3 trin ned reelt U-formet sidde arrangement i b/b side, som også kan omdannes til køje(190×100 cm) og arbejdsvenligt pantry i s/b side.
Foran pantry toilet med bad og Jabsco EL toilet.
Rummelig master bedroom i forkahytten, med stor køje(199×160 cm) og god skabsplads.
Båden har god ståhøjde:
Agterdæk 197 cm. Salon 190 cm.Sidde arr. fremme 192 cm. Pantry i lugen 188,5. Forkahyt i lugen 198,50 cm.
En no nonsens båd, der kan det hele, uden at blive for stor.
Fremstår i en for alderen god stand. Motorer passet af marinemekaniker.
Et godt køb.
Bådtype & model: | Birchwood TS33 | Dåbsnavn: | Raphael | Årgang: | 1989 |
Max skroglængde: | 10,75 meter | Bygge/Skrog nr.: | 3485050 1753 | Skrogmatriale: | Glasfiber |
Max dybgang: | 1 meter | Søsat 1 x: | 1989 | Motor nr.: | 2204119525 2204119631 |
Deplacement: | ca. 8 ton | Nationalitet: | Dansk | ||
Max Bredde: | 3,75 meter | Ejet antal år: | Siden 7/2010 | ||
Over 5 brt: | Ja | Reg. i Skibsregister/Kendingsbokstaver: | Nej | Antal ejere: | ukendt |
Bådens beliggenhed: | Ishøj Havn | Bro / plads nr.: | H02-22 | ||
I vand/ på land: | På land | ||||
Venligst angiv alder på skroggennemføringer & søventiler/haner. Kendes alder ikke, skrives dette her: | 2 x kølevandsindtag/ventiler er senest skiftet 2012. Ventiler t. WC ind/ud kan ikke betjenes og mgl. dobbelt spændbånd. | ||||
Motorinstallation | Instrumenter | Løst grej / På dæk | |||
Fabrikat: | Volvo Penta | Kompas: | Ja | Anker: | Ja |
Type: | TAMD 41 | Log: | INCASEC Maxilog | Ankerline: | Kæde, længde ? |
Antal: | 2 stk. | Ekkolod: | INCASEC Maxidepth | Fortøjning: | Ja |
Hk: | 2 x 200 | Fishfinder: | Furuno | Fender: | Ja, 7 stk. |
March fart i knob: | Ca.24 knob | Navigator: | GPSMAP 182 | Redningskrans: | Ja |
Årgang: | 1989 | Kortplotter farve: | Garmin GPSMAP 720 + | Redningsflåde: | Ja, alder kendes ikke |
Køling: | Ferskvand | VHF: | Shipmate med ekstra håndsæt | Redningsveste: | Ja |
Propel: | Bronze, 3 bladet | Musik anlæg/ FM Radio: | Ja, radio | Stativ/Vogn: | Vinterstativ medfølger |
Fast aksel/drev: | Fast aksel | Selvstyre: | B&G Network Pilot (aldrig anvendt, manual mgl.) | Presenning: | Ja, både på flybridge og alle vinduer |
Brændstof: | Diesel | Trimflaps | Ja, hydrauliske | Jolle: | Nej |
Driftstimer: | 1147/1125 timer | Davider: | Ja, ej monterede | ||
Diverse | Kahyt/Om læ | Flybridge | |||
Batterier/alder: | 4 stk. 2010 | Varme: | Eberspächer, bruger diesel fra den ene tank | Kaleche, årg./stand: | Nej, men 2 stk. overdække |
Landstik: | Ja | Køleskab: | Ja | Instrumenter: | Motor, vhf & ældre navigator |
HFI relæ ombord: | Ja | Pantry: | Ja | Agterdæk: | Udvendigt koldt brus, løse stole og bord |
Lader: | Ja | Komfur: | Ja | ||
Lanterner: | Ja | Brændstof: | Gas, lovlig installation | ||
Søgelænder: | Ja | Antal blus: | 2 stk. | ||
Badestige: | Ja | Ovn: | Ja | Tanke, ca. kapacitet & materiale | |
Badeplatform: | Ja | Trykvand v/k?: | Ja | Brændstof tanke: | 2 x 455 liter galv. |
Ankerspil: | Ja | Toilet: | Ja | Ferskvandstanke: | 2 x 227 liter galv. |
Bovpropel: | Ja | Tv: | Ja, digitalt TV, DVB-T | Septiktank: | Nej |
Lænsepumpe: | Ja | Køjer: | 6 | Varmtvandstank: | 30 liter |
Bad: | Ja | Varmt vand via motor/EL: | Begge dele, el kun via landstrøm | ||
Bemærkninger/historie/større reparationer/forbedringer: | Sælger kender historien fra de seneste 7 år. Båden er vedligeholaf marinemekaniker hvert år efter optagning. Badeplatform totalt fornyet 2015, da den gamle ikke var god længere. I denne forbindelse er der monteret ny badestige. Ældre Navionics GEONAV LCD11 plotter defekt. Ældre Garmin 182 navigator bruger sælger på flybridge, holder er dog ej fastmonteret. Lanterne glas er matte. Lidt dryp fra forluge og UFO ventiler i pantry. Båden mangler lovpligtig septiktank m. landtømnings anordning. Tankmåler til vand defekt. Sælger har købt båden i 2010 af dansk sælger. Har ikke sejlet meget. I 2011 og 2013 2 x 3 uger. I 2015 ej i vandet, men på land for mont. af ny badeplatform og udbedring af udstødning. Ej søsat i 2017. Iflg. Bådrevyen er topfarten 34 knob, men sælger har aldrig sejlet fuld kraft, så topfarten kendes ikke. Små skader af kosmetisk karakter ses på fribord, som i øvrigt er flot. C&G marine har passet motorerne for sælger. Der er faktura på det meste, bla. rep./renov. af intercoolere i 2016. Sælger skal ikke have båd igen så alt løsøre medfølger. |
Tilmeld dig her og få bl.a. besked om nye både.