Mamba 33 er en velindrettet og meget velsejlende tur båd. Mamba bådene er meget velbyggede svenske både. Konstrueret af Bengt Karlsson som også er manden bag de andre Mamba både. Mamba 33 er konstrueret i 1985 og frem til 1991 er der bygget ca.120 stk.
Mamba 33 er den væsentlig opgraderede efterfølger til Mamba 311; Større overbygning og en helt ny indretning. Det er en velsejlende familebåd med et stort dejligt cockpit. Alle fald er ført ned.
Alt sejlhåndtering sker således fra det trygge cockpit.
Om læ er den selvapteret. Et stort arbejdsvenligt pantry, rigeligt med siddepladser rundt om det store salonbord og køjer til op til 8 personer. To agter kahytter med henholdsvis en enkelt og en dobbelt køje. Masser af stuve og garderobe plads.
Mamba 33 er en lethåndterlig båd og kan fint rumme en stor familie/besætning.
Det er en stærkt bygget båd, med blykøl og meget fin balance på roret.
Denne Mamba 33 har fået ny større motor i 2000. Fremstår i en for alderen rimelig stand og giver rigtigt meget båd og brugsværdi for pengene. En perfekt førstegangs båd i overkommelig størrelse. Mamba 33 rummer også de større børn og bliver således ikke for lille, efterhånden som letmatroserne bliver større.
Nu værende ejer har da også haft båden i 23 år.
Ligger i København og venter på sin nye besætning.
Se udstyrslisten herunder for mere info.
Læs også den flotte brugtbådsanmeldelse herunder:
Klik og læs brugtbådsanmeldelse af Mamba 33 (Kilde; Bådmagasinet).
Bådtype & model:Mamba 33Dåbsnavn:BEAGLEÅrgang:1987 Max skroglængde:9,85 mBygge/Skrog nr.:54Skrogmatriale:glasfiberMax dybgang:1,70 m.Søsat 1 x:1988Motor nr.:82972Deplacement:Ca. 4.500 kg.Nationalitet:Svensk byggetEpoxy primet i bunden:jaKølvægt/matriale:1.800 kg. blyMax Bredde:3,27 m.Ejet antal år:23Over 5 brt:JaReg. i Skibsregister:nejAntal ejer:2 (ægtepar)Bådens beliggenhed:Svanemølle havn Kbh.Værfts/selvapteret:Selvapteret I vand/ på land:I vandet Venligst angiv alder på skroggennemføringer & søventiler/haner. Kendes alder ikke, skrives dette her:ca. 6 år MotorinstallationInstrumenterLøst grej / På dækFabrikat:Solé DieselKompas:SilvaAnker:Danfort Type:MitsubishiLog:SilvaAnkerline:10 m rustfri kæde og ca. 20 m tovværkAntal:3 cylinderEkkolod:SilvaFortøjning:16 mm fortøjninger og meget tovværkHk:25Kortplotter farve:Interphase 7″Fender:5-6Fart i knob:7 knobVHF:VHF RT 2048Redningskrans:jaÅrgang/timer:2000/1226 tim.Musik anlæg/ FM Radio:BilradioRedningsflåde:nejKøling:FerskvandSelvstyre:NavicoRedningsveste:4-5Propel:2 bladet folde Stativ/Vogn:galv. rørFast aksel:ja Brændstof:Diesel DiverseKahyt/Om læCockpitBatterier/alder:3 x 75 h 2015Varme:Ardic Def. kan ikke repareres længereKaleche, årg./stand:Fin stand – årg. 2009Landstik:jaKøl:kompressorHynder/stand:nye hynder fra 2016Er der HFI relæ ombord:jaPantry:JaBord:N/ALader:TystorladerKomfur:gaskomfurTeak sæder:jaLanterner:3 stk.Brændstof:Kosan gasTeak dørk:nejSøgelænder:jaAntal blus:2 blusTeak dæk:nejBadestige:jaOvn:jaTanke, cirka kapacitet:Badeplatform:nejTrykvand v/k?:jaBrændstof tank/e:50 lAnkerspil:nejToilet:jaFerskvandstank/e:100 lBovpropel:nejTv:lille SabaSeptiktank:nejLænsepumpe:nejKøjer:7Varmtvandstank:nej Bad:nejVarmt vand via motor/EL:nejRig og sejl (husk årg. på sejl)Mast/matr:Isomat alu.Fok:jaSpiler:Genaker ca. 70 m2 Rigtype/højde:Brøkdels rigStormfok:nejBompresenning:LazyjackBom:IsomatRulleforstag:ja HarkenFald ført til cockpit:jaSpilerstage:jaGenua 1:32 m2 Storsejl:Ca 28 m2 med gennemgående sejlpindeGenua 2:N/A Bemærkninger/historie/større reparationer/forbedringer:Motor og propel skiftet i 2000 fra en 18 hk til en 25 hk. Vi anvender en elektrisk varmer til opvarmning.Sejlene er i ok stand. Genakkeren er ikke anvendt meget. Cockpittelt/kaleche er fra Kapel & Annat i Malmø = god kvalitet. Båden er ikke værftapteret, som tidligere oplyst, men det er pænt udført.Bådtype & model: | Mamba 33 | Dåbsnavn: | BEAGLE | Årgang: | 1987 |
Max skroglængde: | 9,85 m | Bygge/Skrog nr.: | 54 | Skrogmatriale: | glasfiber |
Max dybgang: | 1,70 m. | Søsat 1 x: | 1988 | Motor nr.: | 82972 |
Deplacement: | Ca. 4.500 kg. | Nationalitet: | Svensk bygget | Epoxy primet i bunden: | ja |
Kølvægt/matriale: | 1.800 kg. bly | Max Bredde: | 3,27 m. | Ejet antal år: | 23 |
Over 5 brt: | Ja | Reg. i Skibsregister: | nej | Antal ejer: | 2 (ægtepar) |
Bådens beliggenhed: | Svanemølle havn Kbh. | Værfts/selvapteret: | Selvapteret | ||
I vand/ på land: | I vandet | ||||
Venligst angiv alder på skroggennemføringer & søventiler/haner. Kendes alder ikke, skrives dette her: | ca. 6 år | ||||
Motorinstallation | Instrumenter | Løst grej / På dæk | |||
Fabrikat: | Solé Diesel | Kompas: | Silva | Anker: | Danfort |
Type: | Mitsubishi | Log: | Silva | Ankerline: | 10 m rustfri kæde og ca. 20 m tovværk |
Antal: | 3 cylinder | Ekkolod: | Silva | Fortøjning: | 16 mm fortøjninger og meget tovværk |
Hk: | 25 | Kortplotter farve: | Interphase 7″ | Fender: | 5-6 |
Fart i knob: | 7 knob | VHF: | VHF RT 2048 | Redningskrans: | ja |
Årgang: | 2000 | Musik anlæg/ FM Radio: | Bilradio | Redningsflåde: | nej |
Køling: | Ferskvand | Selvstyre: | Navico | Redningsveste: | 4-5 |
Propel: | 2 bladet folde | Stativ/Vogn: | galv. rør | ||
Fast aksel: | ja | ||||
Brændstof: | Diesel | ||||
Diverse | Kahyt/Om læ | Cockpit | |||
Batterier/alder: | 3 x 75 h 2015 | Varme: | Ardic Def. kan ikke repareres længere | Kaleche, årg./stand: | Fin stand – årg. 2009 |
Landstik: | ja | Køl: | kompressor | Hynder/stand: | nye hynder fra 2016 |
Er der HFI relæ ombord: | ja | Pantry: | Ja | Bord: | N/A |
Lader: | Tystorlader | Komfur: | gaskomfur | Teak sæder: | ja |
Lanterner: | 3 stk. | Brændstof: | Kosan gas | Teak dørk: | nej |
Søgelænder: | ja | Antal blus: | 2 blus | Teak dæk: | nej |
Badestige: | ja | Ovn: | ja | Tanke, cirka kapacitet: | |
Badeplatform: | nej | Trykvand v/k?: | ja | Brændstof tank/e: | 50 l |
Ankerspil: | nej | Toilet: | ja | Ferskvandstank/e: | 100 l |
Bovpropel: | nej | Tv: | lille Saba | Septiktank: | nej |
Lænsepumpe: | nej | Køjer: | 7 | Varmtvandstank: | nej |
Bad: | nej | Varmt vand via motor/EL: | nej | ||
Rig og sejl (husk årg. på sejl) | |||||
Mast/matr: | Isomat alu. | Fok: | ja | Spiler: | Genaker ca. 70 m2 |
Rigtype/højde: | Brøkdels rig | Stormfok: | nej | Bompresenning: | Lazyjack |
Bom: | Isomat | Rulleforstag: | ja Harken | Fald ført til cockpit: | ja |
Spilerstage: | ja | Genua 1: | 32 m2 | ||
Storsejl: | Ca 28 m2 med gennemgående sejlpinde | Genua 2: | N/A | ||
Bemærkninger/historie/større reparationer/forbedringer: | Motor og propel skiftet i 2000 fra en 18 hk til en 25 hk. Vi anvender en elektrisk varmer til opvarmning. Sejlene er i ok stand. Genakkeren er ikke anvendt meget. Cockpittelt/kaleche er fra Kapel & Annat i Malmø = god kvalitet. Båden er ikke værftapteret, som tidligere oply. |
Tilmeld dig her og få bl.a. besked om nye både.