NB 34 ARDEA

SPECIFICATIONS

  • Sag nr.: 2363
  • Søsat: 2009
  • Længde: 10,20 m.
  • Bredde: 3,50 m.
  • Dybgang: 1,05 m.
  • Deplacement: Ca.6.500 kg.
  • Motor: Volvo Penta D6-370A EVC og Volvo drev med Duo prop. 915 driftstimer.
  • Pris: Solgt/sold/verkauft, lignende søges.

BESKRIVELSE

NB 34 Ardea.
Det en hurtig og velsejlede norsk turbåd med en march hastighed omkring 27 knob.
Stærk Volvo Penta D-6 EVC 370 hk diesel motor giver saft og kraft og en god, ren V-bund med drev gør båden helplanenende, meget manøvredygtig og sporty at sejle.
Skulle vejret blive lidt hårdt, klarer den også det(er CE godkendt i kategori B).
Ardea 34 er et relativt nyt familiemedlem i NB-familien. Båden bygger på velkendte NB 870, men er raffineret og moderniseret både i detaljer og i planløsningen. Den har et stort internt volumen og er behageligt at være ombord i. Dette er et planende skrog med drev – ikke en halvplaner.
Ardea 34 har harmoniske og gode sejlegenskaber og kræver ingen brug af trimflaps under normale forhold. Selv med en hastighed på 27 knob er den stabil, forudsigelig og sikker. Klik her og se video af båden: https://youtu.be/hYok8d8DLgc
Ardea 34 er en klassisk hurtig turbåd for dig der ønsker en stort fartsområde og ikke gider komme sidst i havn. En bådtype, der kombinerer praktiske behov med god komfort. Ardea 34 har et stort og ryddeligt agterdæk, der fungerer godt både som en “veranda” og arbejdsplatform. Via to store luer i det bageste dæk kommer du ned til maskinrummet. Der er masser af plads omkring hovedmotoren.
Der er en bred låge på styrbordssiden, der giver adgang til den store badeplatform, som er tilstrækkelig lang til at man let kommer til og fra båden. Et solidt søgegelænder i kombination med håndlister på styrehustaget giver en sikker adgang til fordækket. Fordækket er også pænt og søgelænderet slutter med en høj prædikestol med bred åbning, som sikre god ombordstigning.
I dækket er der en rummelig ankerbrønd.
Flot salon i det velkendte layout med et rummeligt U-formet sidde arrangement. Forsædets ryglæn kan vippes, så man får et behageligt L-formet passagersæde. Alle passagerer har en meget god udsigt fra salonen, som er lys og luftig med store vinduer og store ovenlys. Sofabordet er anbragt på en fast søjle med barskab indeni. Der er en flap på forsiden af bordet og under den en praktisk rum. Salonen er godt udnyttet med godt med skuffer og skabe. Lige bag førersædet er velfungerende pantry, med dyb stålvask. Der er tre skuffer og længere agter et ENO komfur med 2 blus. Under komfuret et godt rum til kasseroller. Et stort plus er bordpladen som er godt integreret og let at holde ren. I bagenden af hardtoppen er der et smukt rum til et fladskærms-tv.
En mellemgang fører ned til kabineafdelingen. Til bagbord er der en dobbelt kahyt med en fin omklædningsafdeling, med plads til at sidde ned. Selve køjen er indbydende, fint belyst med læselamper. Der er masser af skabsplads i form af fem skabe med hylder mellem skabene. Også under madrassen er der en stor stue med nem adgang via en pude i madrassen.
Bådens hovedkahyt adskiller sig lidt fra det, vi tidligere har set. En central køje dominerer kabinen, med en siddebænk på hver side. God ventilation og lys takket været koøje og dæksluge som kan åbnes. Der er dobbelt skabe på hver side og et skab i skottet mod brusebad. Også under køjen er der et godt rum til grej. På hver side af køjen er der gode trin, der gør det nemt at komme op i dobbelt køjen. For at give bedre plads i løbet af dagtimerne er madrassen og køjebunden opdelt i en agterdel med en krydsfinerplade og en ekstra pude. To downlights og to læselamper giver god belysning.
Båden har separat toilet og brusebad, begge rummelige og velfungerende, med Jabsco elektrisk toilet, separat vask og anvendelige åbne rum både over og under vasken. Koøje, der kan åbnes og et velplaceret spejl. På tværs af gangen, på styrbordssiden, er der et separat brusebad. Også her er der masser af plads. Her er en håndvask og to hylder mod skottet.. Også her har spejlet og knager, tandbørsteholder og sæbebægre fundet deres legitime og fornuftige placering. Rummet føles komplet. Bruserummet er adskilt fra vasken med et plexigram og et gardin. Brusehovedet er fast hængt på skottet med godt armatur. I rummet er der en dejlig siddebænk med et sæde, der kan vippes. Pumpen og ventilatorens betjeningspanel er bekvemt placeret over dækket.
Bådtypen kan sammenlignes med bla. Viknes 1030, Skilsø 33 Artic, Nimbus 320 Coupé, men sejler nok bedre, kvag den rene V-bund med drev.

DEL BÅDEN HER

Tilmeld Nyhedsbrev

CVR 17790242

© Copyright – All rights reserved.

Til top