NIMBUS 3400 EUROPA FLY

SPECIFICATIONS

  • Sag nr.: 2392
  • Søsat: 1990
  • Længde: 10 m.
  • Bredde: 3,50 m.
  • Dybgang: 1 m.
  • Deplacement: Ca. 5.850 kg.
  • Motor: 2 stk. Volvo Penta TAMD 41, 200 hk hver, faste aksler. 600 driftstimer.
  • Pris: Solgt/sold/verkauft, lignende søges.

BESKRIVELSE

Nimbus 3400 Europa Fly.
Nimbus 3400 Europa Fly er en rigtig rummelig og seriøst gennemtænkt turmotorbåd.
Den sejler godt og ligger godt i vandet i næsten alt slags vejr. Båden er fuldplanende og med en march fart omkring 27 knob får man en stor aktionsradius.
Båden er svensk bygget i en flot og høj håndværksmæssig kvalitet.
Nimbus 3400 er konstrueret i 1989 af den berømmede svenske konstruktør Rolf Eliasson, kendt for virkeligt gennemarbejdede og altid nyskabende både.
Båden er skabt til komfortabel tursejlads. Stor agterkahyt med adgang direkte fra den integrerede badeplatform og selvfølgeligt med eget toilet. På taget heraf stor solseng.
Kæmpe overdækket cockpit med fast tag og kaleche agter. Et fantastisk rum der samler hele båden og reelt fungerer som dækssalon. Stort komfortabelt siddearrangement, hvor forreste ryglæn kan vippes tilbage og giver en fin fremadrettet 2 pers. siddeplads under sejlads.
Til styrbord større langsgående dinette pantry med masser af bordplads, dobbelt vask og nyere komfur m. 3 blus og ovn med gril. I midten genial opgang til flybrigde via stige som smart opbevares under taget.
Styrepladsen er et kapitel for sig, nærmest Cadillac artig sidder rorsmanden i sin egen sofa med alle bådens instrumenter bredt ud foran sig.
Foran om læ super hyggelig kahyt med kæmpe rundsidde gruppe, TV, og mini bar, smukt indbygget med jalousi låge. Der er gjort noget ud af detaljerne. Til styrbord super indbydende toilet nr.2 med bad, bemærk de eksklusivt rundede døre.
Mod agter stor centerkahyt med to enkelt mands køjer.
Maskinrummet er klinisk rent og de to, enkle og driftssikre 200 hk Volvo Penta TAMD 41 motorer har kun gået 600 timer. Bemærk faste aksler.
Flybrigden sidder som kronen på værket og har hele 3 opgange. Ny autopilot og VHF er ført op, men mangler montering.
Båden fremstår i flot stand med meget fornyet, men der mangler de sidste 5 % af monteringen af nye instrumenter og samling af loftplader mv. Båden er prissat yderst realistisk herefter og må siges at være et godt køb.
Sælger er bådebygger og køber båden i 2012 på land og transporterer båden hjem på lastbil. Båden afsættes på land og søsættes først 2017. Fra 2012 og frem er gennemført en større opgradering; Bund renskrabet og epoxy primet:
Rengøring overalt og udskiftning af store dele af instrumentering, teknik, VVS mv. Fribord er poleret før søsætning i 2017. I alt er ofret ca. kr.200.000 +.
Bemærk at intet af det udskiftede udstyr er ibrugtaget og således står som nyt. Projektet er 95 % færdiggjort og sælges kun, da sælger har tabt pusten efter af have brugt +1.000 timer.
Sælgers bemærkninger:
Mangler at få færdiggjort div. instrumentmontering, monteringsplader er lavet og mangler kun; montering af vand og tank målere, af midterste køjerums loftpaneler, der har været demonteret i forbindelse med trækning af kabler til nyt udstyr (alle paneler står i båden). Ankerspil er demonteret og skal have nye dækskontakter, og så er der div. småting. Det bemærkes at alt elektronisk udstyr er sprit nyt, lige fra fjernsyn til navigations udstyr, pantry, trykvandspumpe, armaturer, EL toiletter, slanger, skroggennemføringer, skrogventiler, lader, centralstøvsuger mv.. Båden er minutiøst rengjort i alle afkroge med en lille tandbørste og er super flot i skroget indvendigt. Maskinerne er ny serviceret og der følger 100 liter motorolie med til de næste par service.
Jeg har købt nyt navigationsudstyr; Raymarine kortplotter, autopilot både i styrehus og på flybrigde, VHF både i styrehus og flybrigde m. indbygget GPS og DSC, Raymarine digital radar, musik radio med DAB.  AIS ind. 26” digitalt fjernsyn med digital antenne og forstærker, 30 liter vandvarmer, nye blandingsbatterier og brusearmaturer, nye Dometic design EL toiletter, nye VDO Viewline tank & motor instrumenter nede, komfur og ovn i dyrt mærke, 2 nye Volvo mahogni rat. Ny Dometic/Waeco landstrømslader, stor og ret dyr model, 6 nye batterier skiftet for 1,5 år siden. Har fået laser skåret og graveret nye rammer til kontakter, radio, skibsoversigt med visning af lanterner, i rustfri. Fjernbetjent led belysning, USB ladestik, Waeco/Dometic centralstøvsuger.
Se den komplette udstyrsliste herover(på hbs.dk).

DEL BÅDEN HER

Tilmeld Nyhedsbrev

CVR 17790242

© Copyright – All rights reserved.

Til top